Ønskeliste
ønskelister (0)
ønskelister (0)
Vælg ønskeliste
BR.dk bruger cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de gemmer også information der kan være med til at forbedre din brugeroplevelse. Vi bruger desuden cookies til statistik, optimering af sidens indhold og funktioner, samt tilpasset markedsføring på andre hjemmesider. Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies. Læs mere om cookies på www.br.dk

Handelsbetingelser

Når du afgiver en ordre

Når du afgiver en ordre på www.br.dk indgår du aftale med: TOP-TOY A/S
Delta Park 37
2665 Vallensbæk
CVR-nr. 10 83 92 38 For at kunne købe varer på www.br.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort.

Aftalen indgås i Danmark, og du kan til enhver tid ændre din ordre, så længe ordren er ved at blive ekspederet. Dit køb kan ikke annulleres, når du har klikket på ”Betal”. Aftalen anses for endelig, når din ordre er sendt, og betalingen er gennemført. Du er imidlertid berettiget til at returnere varerne inden 365 dage, hvis du fortryder dit køb.  Alle ordrer håndteres af vores lager i Danmark og sendes til dig af en vores distributører. 

Annullering fra vores side 

Vi er berettiget til at annullere et køb i følgende situationer, uden at vi er forpligtet til at betale erstatning eller dække omkostningerne:

  • Hvis dine betalingsoplysninger ikke er korrekte eller ikke kan verificeres.
  • Hvis vi har mistanke om, at din ordre er afgivet i ond tro eller i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet.
  • Hvis der er sket en utilsigtet fejl på hjemmesiden som f.eks. en betalingsfejl.

Vi vil underrette dig herom forinden via e-mail og forsøge at løse problemet samt returnere alle betalinger til os uden meromkostning for dig.  Visse tilbud på www.br.dk henvender sig til privatkunder. Vi forbeholder os ret til at begrænse antal stk., der kan bestilles, pr. ordre. Den e-mail, du modtager umiddelbart efter din bestilling, er blot en kopi af indholdet af din indkøbskurv. Den er ikke en endelig godkendelse af, at din ordre vil blive afsendt. Hvis din ordre ikke bliver godkendt, vil du blive kontaktet af vores kundeservice så hurtigt som muligt.

Hvis dit køb er af erhvervsmæssig karakter, henviser vi til vores indkøbsafdeling.

Fejl ved køb

Hvis du har lavet en fejl, da du afgav din ordre, bedes du kontakte vores kundeservice - klik her. Du bedes altid sørge for at gennemse din ordre, før du afgiver den. Inden du sender din ordre, har du selv mulighed for at redigere de oplysninger, du har indtastet, som f.eks. leverings- eller faktureringsadresse, betalingskortoplysninger og ændre eller slette varer i din kurv.

Pris og betaling

Alle varepriser er eksklusive levering og emballage, medmindre andet fremgår. Når du køber varer i BR’s webshop, opkræves et leveringsgebyr. Der opkræves ikke yderligere gebyrer. Alle priser på www.br.dk og i nyhedsbreve er inkl. moms, skatter og afgifter.   Den pris, du accepterer, når du afgiver din ordre, er den pris, vi trækker på dit betalingskort, når dine varer afsendes.

Priser på vores hjemmeside

Priserne på www.br.dk er de gældende priser på købstidspunktet. Priserne kan ændres uden varsel, men ændringerne påvirker ikke ordrer, som vi har godkendt ved fremsendelse af en kvittering. Vi verificerer priserne som en del af vores bekræftelsesprocedure. Hvis den korrekte pris er mindre end vores anførte pris, vil du få godtgjort prisforskellen. Hvis den korrekte pris er højere end den pris, der er anført på vores hjemmeside, vil vi forsøge at kontakte dig. Hvis vi ikke kan komme i kontakt med dig, vil vi annullere din ordre og underrette dig via e-mail. Dele af vores hjemmeside bliver opdateret dagligt. 

Betalingsmetoder

Når du betaler for dine varer i BR’s webshop, kan du bruge følgende betalingskort: Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og Maestro. Du kan også benytte PayPal og MobilePay. 

Autorisering af dit kort

Når du afgiver en ordre, vil dit betalingskort blive autoriseret, og du modtager en e-mail, hvori vi bekræfter at din ordre er afgivet. Vi trækker ikke beløbet på dit betalingskort, før vi har ekspederet din ordre, og varerne er afsendt fra vores lager. Hvis dit kort ikke bliver autoriseret, bliver beløbet ikke trukket, og du vil straks modtage en besked på skærmen om, at betalingen mislykkedes. Du vil blive bedt om at vælge en anden betalingsmetode.

Sikkerhed og integritet

Betalingen varetages af Pensio, som er VISA- og Mastercard PCI-certificeret. PCI (Payment Card Industry)-certificering er en omfattende ordning, der har til formål at øge datasikkerheden blandt udbydere af betalingsløsninger.  Takket være denne certificering garanterer Pensio for din sikkerhed, når du betaler med betalingskort på www.br.dk. Læs mere i vores persondatapolitik.

Vi beskytter dine personlige oplysninger

Både vores samarbejdspartner, som hoster vores webshopserver, og Pensio, som håndterer betalinger, gør brug af Security Socket Layer-teknologi (SSL). Når det kommer til onlinehandel, er SSL-teknologi et af de mest sikre systemer, der tillader kryptering af potentielt følsomme oplysninger, som f.eks. navne og adresser, og kritisk følsomme oplysninger, som f.eks. betalingskortoplysninger. For at sikre, at dine personlige oplysninger ikke falder i de forkerte hænder, krypteres alle dataoverførsler. Oplysninger om dit køb, som du kan se i din e-mailkvittering og på ordresiden, er kun tilgængelig for dig via URL'en i den e-mail, du modtager, når din ordre afsendes.

Hvordan behandles dine personoplysninger?

I TOP-TOY beskytter vi dine personlige oplysninger, og vi overholder gældende persondatalove. Vi behandler alle de personoplysninger, du videregiver til os, fortroligt og bruger dem primært til at ekspedere ordrer og subsidiært til at få adgang til dine tidligere køb samt til at give dig den bedste købsoplevelse. 

Hvem har adgang til mine oplysninger?

De samlede oplysninger er kun tilgængelig for TOP-TOY A/S, vores samarbejdspartner, der håndterer pakningen, og vores distributør. Vores lager opbevarer data i 365 dage, og retursedlen i din pakke opbevares i en papirudgave i 30 dage. De oplysninger, der benyttes til levering af dit køb (navn, adresse, alternativ leveringsadresse og e-mailadresse) er ikke krypterede, men er kun tilgængelige for TOP-TOY A/S, vores samarbejdspartner, som håndterer pakningen, og vores distributør, og dette sker kun ved brug af et unikt bruger-id og password.

Du har ret til indsigt

Ifølge persondataloven har forbrugeren ret til at gøre indsigelser og få indsigt i TOP-TOYs behandling af de personoplysninger, der er videregivet. Oplysningerne opbevares af TOP-TOY i op til fem år, da bøgføringsoplysninger, i følge den danske bogføringslov, skal gemmes i frem år.  

Hvilke andre oplysninger indsamler vi?

Ud over dine personlige oplysninger indsamler vi oplysninger om din computers IP-adresse, og hvilken hjemmeside du besøgte, før du besøgte www.br.dk. Vi bruger cookies til søgeoptimering og til at give dig og os oplysninger om din browsing- eller købshistorik på www.br.dk. Du kan slette cookies i din browsers menu (i Internet Explorer under "Funktioner", "Internetindstillinger", "Generelt", "Browserdata").

Levering

Din ordre afsendes fra vores lager i Danmark og leveres af en af vores distributører.  

Spor din ordre

Så snart din ordre er blevet ekspederet og videregivet til vores distributør, vil du modtage en e-mail med et Track & Trace-nummer. Her kan du via et link følge din ordre. Bemærk, at der vil være information om din pakke, så snart den er blevet scannet af distributøren. Det kan tage op til 24 timer.

Leveringstid

Din pakke leveres inden for 2-3 hverdage.  Afhængigt af hvilken slags levering du har valgt, bliver din pakke leveret på almindelige hverdage. Der leveres ikke i weekenden.  Levering kan tage 2-3 hverdage ekstra i november og december, som er den travleste tid på året for os.

Når du modtager din ordre

Der skal kvitteres for alle leverancer ved modtagelsen. Det behøver imidlertid ikke være dig selv, der kvitterer for modtagelsen. En person på samme adresse (f.eks. et familiemedlem, en ven, en receptionist m.v.) eller en nabo kan også kvittere for modtagelse af forsendelsen.  Leveringsdato eller -periode er vejledende, selvom det er vores leveringspolitikså vidt muligt at levere standardordrer inden for 2-3 hverdage. Standardordrer, der indeholder store varer eller skal leveres til fjerntliggende egne, kan kræve længere leveringstid. 

Ansvar ved modtagelse af din ordre

Bemærk, at du selv bærer risikoen for dine bestilte varer, når du har kvitteret for modtagelsen af disse. Hvis emballagen synes at være brudt, bedes du undlade at kvittere for forsendelsen. Uden skadevirkning for dine lovbestemte rettigheder og beføjelser, er det dit ansvar at undersøge dine varer for fejl og underrette os om eventuelle reklamationer i tilfælde af fejl. I tilfælde af at varerne er fejlbehæftede eller i uoverensstemmelse med din ordre, har du mulighed for at returnere den fejlbehæftede vare, hvorefter vi refunderer beløbet og samtlige leveringsomkostninger. Det fremgår af retursedlen, der er vedlagt din forsendelse, hvordan du skal forholde dig i tilfælde af, at du modtager en fejlbehæftet vare.

Fortrydelses- og returret

Du kan først returnere dine varer efter levering. Det betyder, at når du har trykket på ”Betal” og modtaget din kvittering via e-mail, kan du ikke annullere dit køb. 

14 dages fortrydelsesret

Når du handler online på www.br.dk, har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvis du giver os skriftlig besked om, at du har fortrudt dit køb og ønsker at returnere en eller flere varer. Fortrydelsesretten træder i kraft fra den dag, du modtager din ordre. Hvis fortrydelsesretten udløber i weekenden eller på en helligdag, kan du vente med at returnere ordren til den følgende hverdag. Hvis du har bestilt flere varer, men du får dem leveret med forskellige fragtmænd, gælder fortrydelsesretten fra det tidspunkt, hvor du har modtaget den sidste vare på din ordre. Hvis du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret, skal du afgive en utvetydig erklæring. Det kan du gøre ved for eksempel at benytte denne standardblanket. Hvis du ønsker at returnere en ordre, skal du sende varen/varerne til:  BR
c/o Prime Cargo
Nordager 28
6000 Kolding Når du returnerer ordren, skal du sikre dig, at varen/varerne er pakket forsvarligt ind, da det er dig, der har ansvaret for varen/varerne, indtil vi har modtaget den/dem. Vi anbefaler derfor, at du gemmer din kvittering fra posthuset/pakkeshoppen osv. samt track and trace-nummeret. Bemærk: Vi forventer, at du returnerer eventuelle varer så hurtigt som muligt og senest 14 dage efter, at du har givet os besked herom. Bemærk: Vi accepterer ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Tilbagebetaling

Når vi har modtaget din ordre retur, undersøger vi varen/varerne og tilbagebetaler herefter det beløb, som du betalte, da du bestilte den/dem. Beløbet tilbagebetales altid via den betalingskanal, som du selv benyttede, da du afgav din ordre. Bemærk: Du kan risikere at miste beløbet helt eller delvist, hvis

  • det er tydeligt, at varen/varerne har været brugt.
  • varen/varerne er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den/dem.
  • du har anvendt varen/varerne ud over, hvad der var nødvendigt for at konstatere varens/varernes beskaffenhed, egenskaber og funktionalitet.

365 dages returret i BR 

Hvis du fortryder dit køb, kan du returnere varen/varerne inden 365 dage fra modtagelsen. Hvis du ønsker at returnere en vare og få varens pris refunderet, skal varen være ubenyttet og ubeskadiget, ligesom den skal være i originalemballagen og i samme stand som på leveringstidspunktet.  Send varerne tilbage med posten, eller bring dem tilbage til afhentningsstedet. I pakken finder du en frankeret returseddel med vores adresse, så du ikke selv skal betale omkostningerne ved returneringen. I nogle tilfælde kan det være nødvendigt at kontakte kundeservice for af få en frankeret returseddel. Beløbet vil blive debiteret dit betalingskort eller din bankkonto, når vi har modtaget varen/varerne.  Du kan også undlade at modtage eller afhente din forsendelse i pakkeshoppen. Efter 14 dage bliver din ordre sendt retur til os, og vi sørger for at tilbagebetale beløbet inklusive leveringsgebyr.

Returnering

Sådan gør du trin for trin:

  • Pak returvaren/-varerne i en kasse.
  • Fjern returmærkaten med vores adresse og stregkode fra retursedlen, og sæt den på kassen
  • Skriv årsagen til returneringen på retursedlen.
  • Læg retursedlen i kassen.
  • Send varerne tilbage med posten, eller bring dem tilbage til afhentningsstedet. 

Returadresse:
BR
c/o Prime Cargo
Nordager 28
6000 Kolding

Har du problemer med din ordre?

Hvis du modtager en forkert eller fejlbehæftet vare, eller du støder på andre problemer i forbindelse med din ordre, bedes du kontakte vores kundeservice - klik her og fortælle os, hvad problemet er. 

Returnering til en BR-butik

Du kan også returnere en vare i en af vores BR-butikker. Aflevér retursedlen, som du har modtaget sammen med din pakke, i butikken for at få varens pris refunderet, hvis varen er ubenyttet og ubeskadiget, ligesom den skal være i originalemballagen og i samme stand som på leveringstidspunktet. 

Hvad bliver refunderet, når jeg returnerer en vare?

Hvis du returnerer en hel ordre, får du refunderet det beløb, som du betalte på købstidspunktet samt leveringsgebyret. Hvis du returnerer en del af ordren, får du kun refunderet beløbet for den/de vare/varer, som du returnerer.

Refusionsoplysninger

Når vi har modtaget og behandlet den/de returnerede vare/r, får du udbetalt det pågældende beløb. Vi forsøger at behandle sagen inden for tre arbejdsdage efter modtagelse af din/dine returnerede vare/varer, hvorefter der vil gå yderligere 5-10 hverdage, før beløbet bliver krediteret din konto. Hvor lang tid det tager, afhænger af hvilken bank eller kortudsteder du har. Dette er desværre uden for vores kontrol. Du får refunderet beløbet via samme betalingsmetode, som du anvendte ved købet.

Tilbagebetaling i tilfælde af at du har fornyet eller spærret dit betalingskort

Hvis du fortryder dit køb og ønsker at gøre brug af retten til at returnere varen/varerne inden 365 dage, men har fornyet dit betalingskort i mellemtiden, bedes du kontakte vores kundeservice, før du sender varen/varerne retur. Vi vil derefter sørge for at finde en alternativ tilbagebetalingsform. Husk, at du også kan returnere varer i vores butikker og få udbetalt beløbet kontant, hvis du medbringer retursedlen.

Reklamation

Du har to års garanti på dine varekøb. Du kan reklamere over en vare inden for to år fra købstidspunktet. Du kan aflevere en reklamation i en af vores butikker eller sende varen retur til vores returadresse ved hjælp af retursedlen. Du bedes kontakte os, så snart du opdager at varen er behæftet med fejl. Vi anbefaler derfor, at du gemmer retursedlen i mindst to år. Garantien dækker fejlbehæftede varer og manglende dele. Garantien dækker ikke fejl, som skyldes almindelig slitage, ivrig eller voldsom leg eller forkert brug.