Salgs- og leveringsbetingelser

1. Generelt

  • Denne hjemmeside (br.dk) ejes og drives af TOP-TOY A/S, CVR-nr. 10 83 92 38, Delta Park 37, 2665 Vallensbæk Strand (”TOP-TOY”).

 

  • Disse salgs- og leveringsbetingelser (”Betingelserne”) finder anvendelse på samtlige køb, reservationer og/eller ordrer, som foretages/afgives via Hjemmesiden (samlet benævnt ”Ordre”).

 

  • For at afgive en Ordre skal du være fyldt 18 år, være privatkunde og, i de tilfælde, hvor der er påkrævet, anvende en gyldig betalingsform.

 

  • Din Ordre behandles på grundlag af de oplysninger, som du har afgivet, og det er derfor vigtigt, at du sikrer dig, at de afgivne oplysninger er korrekte.

 

  • Ved større Ordrer kan det være nødvendigt at dele din Ordre op i flere forsendelser, og i så fald vil du modtage flere ordrebekræftelser.

 

  • Hvis vi ikke har varerne på lager, kan du klikke på ”Find i butik” for at se, om varerne findes i en fysisk butik.

 

  • TOP-TOY forbeholder sig retten til at annullere en bekræftet Ordre, hvis vi har mistanke om, at din Ordre er blevet afgivet med henblik på bedrageri, i forbindelse med en lovovertrædelse eller andre ulovlige aktiviteter, i ond tro eller på anden måde i strid med Betingelserne.

 

2. Priser og betaling

  • Priser
    • Samtlige priser er inklusive moms og andre lovpligtige skatter og afgifter, men eksklusive betalingsgebyrer, levering og emballage.

 

  • Leveringsomkostninger

 

Måde

Click & Collect (levering til butik)

GLS eller Post Danmark Pakkeshop

Levering på arbejdsadresse

Levering på hjemmeadresse

Store og tunge pakker – levering ved kantsten

Pris

DKK 0,00

DKK 39,00

DKK 39,00

DKK 39,00

DKK 299,00

 

  • Betalingsformer
    • TOP-TOY tager imod følgende former for betaling: Dankort, VISA, VISA ELECTRON, MASTER CARD og MAESTRO. Vi tilbyder fakturabetaling via Klarna, læs mere her. Vi tager ikke imod udenlandske betalingskort.

 

  • Reservationer på dit betalingskort for ikke-gennemførte køb skal slettes manuelt, og der må derfor påregnes en kortere ekspeditionstid.

 

  • Tidspunkt for gennemførelse af betaling
    • Betaling for lagerførte varer gennemføres, så snart din Ordre er afsendt. Hvis din Ordre leveres ad flere omgange, vil betalingen blive tilsvarende opdelt. I sådanne tilfælde bliver du kun påkrævet gebyr for den valgte leveringsmåde én gang, og kun såfremt du har valgt en leveringsmåde, der kræver betaling.

3. Levering

Vi leverer til Danmark gennem en af vores distributører.

  • Leveringstid

    • Standardlevering tager 2-4 arbejdsdage fra afsendelsen af din Ordre.
    • Leveringstiden afhænger dog af den valgte leveringsmåde samt leveringsadressen. Kontakt vores kundeservice, hvis du har spørgsmål vedrørende den forlængede leveringstid.
  • Følg din Ordre
    • Du modtager et track & trace-nummer, når din Ordre er blevet afsendt af vores distributører. Hvis din Ordre leveres ad flere omgange, levering af store og tunge (Big N’ Heavy) pakker modtager du et track & trace-nummer for hver enkelt leverance. Oplysninger om din Ordre er tilgængelige, så snart forhandleren har scannet din Ordre, hvilket kan tage op til 24 timer.
  • Modtagelse af din Ordre
    • Click & Collect (levering til butik)
    • Hvis du afhenter din Ordre i en butik, skal du forevise et gyldigt ID-kort samt din ordrebekræftelse eller adviseringsmail.
    • Du kan vælge at give fuldmagt til, at en anden person afhenter din Ordre. I så fald skal du oplyse det fulde navn, telefonnummer og e-mailadresse på den person, som du har givet fuldmagt til. Du kan afgive disse oplysninger, når du afgiver din Ordre eller senere i skriftlig form. Den person, som du har givet fuldmagt til, skal forevise et gyldigt ID-kort samt ordrebekræftelsen eller adviseringsmailen.

 

  • Afhentning i pakkeshop
    • Hvis du afhenter din Ordre i en pakkeshop, skal du forevise et gyldigt ID-kort samt din adviseringsmail eller -sms. Din Ordre leveres til den pakkeshop, som du har angivet. Du skal kvittere for modtagelsen. Det er kun dig, der kan afhente Ordren.

 

  • Levering på hjemme- eller arbejdsadresse
    • Ved levering af din Ordre til din hjemme- eller arbejdsadresse skal der kvitteres for modtagelsen af dig eller en person, som du har givet fuldmagt til.

 

  • Gyldigt ID-kort
    • Som gyldigt ID-kort accepterer vi kørekort, pas og andre ID-kort med foto, som er udstedt af en national myndighed.

 

  • Undersøgelse af din Ordre
    • Så snart du har kvitteret for modtagelsen af din Ordre, overgår risikoen for varens hændelige undergang eller forringelse af indholdet til dig. Vi anbefaler derfor, at du undersøger om pakken er beskadiget eller forringet, inden du kvitterer for modtagelsen. Du bedes afvise pakken, hvis den ser ud til at være beskadiget eller forringet.

 

  • Hvis du modtager en forkert eller fejlbehæftet Ordre, bedes du kontakte vores kundeservice.

 

  • Forsinket levering
    • I tilfælde af forsinket levering kan du have ret til at annullere din Ordre. Kontakt vores kundeservice, hvis du har brug for yderligere hjælp.

 

  • Manglende levering
    • Kontakt vores kundeservice, hvis du ikke modtager din Ordre. Den manglende Ordre meldes til vores distributører, og det må derfor påregnes, at behandlingen kan tage op til 10 arbejdsdage. Hvis vi ikke kan finde Ordren, vil du få tilbudt at få ordrebeløbet retur eller få genleveret din Ordre, såfremt lager haves.

 

4. Lovbestemt reklamationsret

  • Du har en lovbestemt reklamationsret, som dækker fejlbehæftede varer. Hvis din vare er behæftet med fejl, kan du reklamere herfor i en af vores butikker eller returnere varen ved hjælp af retursedlen. Reklamationsretten gælder 24 måneder fra du har modtaget din vare. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Reklamationsretten omfatter ikke fejl, som skyldes almindelig slitage, voldsom leg eller forkert brug. Du kan læse mere om den lovbestemte reklamationsret på forbrugereuropa.dk.

 

  • Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Du kan aflevere en reklamation i en af vores butikker eller sende varen retur til vores returadresse ved hjælp af retursedlen.

 

  • Er reklamation berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger, såfremt du ikke anvender retursedlen. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

5. Fortrydelses- og returret

  • Lovbestemt fortrydelsesret
    • Du har ret til at fortryde dit køb uden begrundelse inden 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har givet fuldmagt, får varen i fysisk besiddelse. Hvis din Ordre leveres ad flere omgange, løber fristen fra det tidspunkt, hvor den sidste del af Ordren leveres.

 

  • Hvis du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret, skal du give os skriftlig besked herom. Du kan sende en e-mail til kundeservice@br.dk eller benytte den standardblanket, som du har modtaget sammen med din Ordre.

 

  • Hvis du har valgt en leveringsmåde, såsom levering til en pakkeshop eller en lignende leveringsmåde, hvor du selv afhenter varer, og du ikke afhenter din Ordre inden for en tidsfrist på 14 dage, erklærer du dig indforstået med, at vi anser en sådan manglende afhentning som annullering fra din side, samt at vi som følge deraf igangsætter en tilbagebetaling til dig.

 

  • Hvis din Ordre returneres til os uden videre, erklærer du dig indforstået med, at vi anser dette for annullering fra din side.

 

  • TOP-TOY påtager sig intet ansvar for returnerede varer, som ikke er blevet købt via Hjemmesiden.

 

  • Tilbagebetalt beløb
    • Ved annullering får du ordrebeløbet retur for de varer, som du har returneret, med fradrag af en eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes, at de er blevet behandlet på en måde, som ligger ud over, hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, kvalitet og funktionalitet.

 

  • Hvis du returnerer varer ved hjælp af vores returseddel, betaler TOP-TOY returomkostningerne for almindelige varer (porto/fragt). Hvis du ikke benytter vores returseddel, skal du selv betale returomkostningerne.

 

  • Undtagelser fra fortrydelsesretten
    • Hvis du bryder emballagen på personlige plejeprodukter eller lignende produkter, såsom makeup, tandbørster, tandpasta, bandager, shampoo, sæbe, hårspray og tatoveringer, bortfalder din fortrydelsesret.

 

  • Hvis du bryder plomberingen på elektronikprodukter, såsom lyd- og billedoptagelser, software, CD’er, film, spil, konsoller og lignende produkter, bortfalder din fortrydelsesret.

 

  • Returret
    • Ud over ovennævnte lovbestemte fortrydelsesret tilbyder TOP-TOY desuden en returret på 365 dage, som løber fra det tidspunkt, hvor du modtager din Ordre. For at benytte denne returret og få refunderet ordrebeløbet, skal varerne returneres i original emballage samt være i ubrugt stand. Du skal desuden benytte TOP-TOYs returseddel.

 

  • Fra hvilket tidspunkt kan fortrydelses- eller returretten benyttes?
    • Du kan benytte dig af din fortrydelses- eller returret, så snart du har modtaget din Ordre. Det betyder, at du ikke kan annullere din Ordre fra det tidspunkt, hvor du klikker på ”Betal” og modtager din ordrebekræftelse pr. e-mail, og indtil du modtager din Ordre.

 

  • Sådan returnerer du din Ordre
    • Du kan returnere din Ordre til en af vores butikker eller med posten.

 

  • Hvis du returnerer din Ordre til en butik, skal du medbringe den returseddel, som du modtog med Ordren, samt ordrebekræftelsen.

 

  • Hvis du returnerer din Ordre med posten, skal du benytte den returseddel, som du har modtaget sammen med Ordren.

 

  • Returnering trin for trin:
    1. Pak returvarerne på forsvarlig vis i en kasse
    2. Fjern returmærkaten med vores adresse og stregkode fra retursedlen og sæt den fast på kassen
    3. Udfyld retursedlen
    4. Læg retursedlen i kassen
    5. Returner varerne ved at sende dem med posten eller returnere dem til afhentningsstedet
    6. Returadresse: BR, Falkoner Alle 21, 2000 Frederiksberg

 

  • Oplysninger vedrørende tilbagebetaling
    • Vi bestræber os på at gennemføre tilbagebetaling inden for tre dage efter, at vi har modtaget den returnerede Ordre, men vi beder dig påregne yderligere 5-10 ekspeditionsdage. Ekspeditionstiden afhænger af din bank eller kortudsteder. Enhver tilbagebetaling vil dog ske senest 14 dage fra du har meddelt os, at du har fortrudt købet. Hvis vi på tidspunktet for din meddelelse om fortrydelse ikke har modtaget varen, forbeholder vi os retten til at kræve dokumentation for, at varen er blevet sendt retur til os.

 

  • Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Hvis du har fået nyt betalingskort, siden du afgav din Ordre, bedes du kontakte vores kundeservice, inden du returnerer varerne.

 

  • Returnering af store og tunge (Big’N’ Heavy) pakker
    • Kontakt vores kundeservice, hvis du ønsker at returnere varer, som er blevet leveret som store og tunge (Big N’ Heavy) pakker, da transporten skal arrangeres, og du eller en person, som du har givet fuldmagt til, skal kvittere for indleveringen af varerne.

 

6. Persondatapolitik

  • Når du afgiver din Ordre, indsamler og behandler vi personoplysninger om dig, herunder navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer, delvise betalingsoplysninger, IP-adresse, ordrehistorik samt oplysninger om eventuelle returvarer og reklamationer (samlet benævnt ”Personoplysninger”).

 

  • Vi anvender dine Personoplysninger i det omfang, det er nødvendigt for opfyldelsen af den kontrakt, du tager del i, eller for at træffe foranstaltninger på din anmodning, før du indgår en kontrakt.

 

  • Vi indsamler dine Personoplysninger for at kunne ekspedere din Ordre, levere de heri beskrevne ydelser samt opfylde de relevante lovgivningsmæssige krav, herunder reklamationsret og regnskabsmæssige krav.

 

  • Hvis vi overfører dine Personoplysninger til handelspartnere, fx til markedsføringsformål, vil vi sørge for at bede om dit samtykke og informere dig om, hvad dine Personoplysninger vil blive brugt til. Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod denne slags dataoverførsler.

 

  • Vi vil ikke bede om dit samtykke, hvis vi er juridisk forpligtet til at overføre dine Personoplysninger, fx som en del af en obligatorisk rapportering til en myndighed.

 

  • Personoplysningerne registreres hos TOP-TOY A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

 

  • Den dataansvarlige på br.dk er TOP-TOY A/S.

 

  • Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

 

  • Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@br.dk.

 

  • Du kan læse mere om, hvordan vi anvender dine Personoplysninger i vores persondatapolitik som er tilgængelig her

 

7. Konfliktløsning

  • Hvis du som forbruger ikke er fuldt ud tilfreds og ønsker at klage over dit køb, kan du sende din klage direkte til os via vores e-mailadresse kundeservice@br.dk.

 

  • Hvis det ikke er muligt for os at finde en løsning, kan du klage over en vare eller en ydelse, som du har købt hos os, ved at indgive en klage til:

 

  • Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
    Nævnenes Hus
    Toldboden 2
    8800 Viborg
    www.forbrug.dk

 

  • Du kan ligeledes indsende en klage via EU-Kommissionens onlineklageportal. Du kan indsende din klage ved at benytte følgende link: http://ec.europa.eu/odr. Ved indsendelse af klagen skal du oplyse vores e-mailadresse kundeservice@br.dk.

 

8. Betingelser for produktanmeldelser

  • Vi giver vores kunder mulighed for at anmelde produkter, som de har købt, og vise disse anmeldelser på TOP-TOYs hjemmesider som en hjælp til andre kunder.

 

  • I forbindelse med køb, forbeholder TOP-TOY sig retten til at sende kommunikation til dig via e-mail, som indeholder link til produktanmeldelse og relevant information omkring hvordan man anmelder de produkter, du som kunde har købt.

 

  • I forbindelse med produktanmeldelser forbeholder TOP-TOY sig retten til at oversætte og bruge indholdet ubegrænset online samt i vores butikker og andre kanaler. Desuden må TOP-TOY offentliggøre det navn eller kaldenavn samt anden information, som anmelderen har angivet i formularen. Ingen andre personoplysninger – på nær spørgsmålene i formularen – bliver offentliggjort. TOP-TOY forbeholder sig retten til ikke at offentliggøre anmeldelser samt til at redigere indhold, der ikke er passende til hjemmesiderne. Alle produktanmeldelser bliver gennemgået, inden de offentliggøres. Hvis du har indsendt en produktanmeldelse og har spørgsmål i denne sammenhæng, bedes du kontakte kundeservice.