Ønskeliste
Din kurv
0
365 dages bytteservice - i butikkerne og på BR.dk

Handelsbetingelser og privatlivspolitik

Handelsbetingelser ved køb på nettet

Her kan du finde svar på de mest almindelige spørgsmål for, hvordan du handler på wupti.com. Finder du ikke svaret herunder, er du velkommen til at kontakte os. 

Ved din bestilling af varer på wupti.com accepterer du nedenstående aftalevilkår. Hvis du handler erhvervsmæssigt, skal du være opmærksom på B2B vilkårene nedenfor. Du kan altid finde de gældende betingelser på denne side. Derudover refereres til dansk rets almindelige købe- og aftaleretlige regler, herunder reglerne om forbrugerkøb.
 

Generelle oplysninger

Salling Group

CVR-nr. 35954716

Rosbjergvej 33

8220 Brabrand

E-mailadresse: kundeservice@wupti.com

Telefonnummer: 89 30 39 00

 

Priser og særlige tilbud

Alle priser er i danske kroner inklusiv moms og afgifter. Leveringsomkostningerne opkræves pr. pakke og varierer afhængig af antal af varer, varetype, vægt og volumen. Leveringsomkostningerne beregnes og fremgår inden gennemførelsen af købet. Vi bestræber os på at pakke i så få antal pakker som muligt.

På udvalgte varer/kategorier er leveringen gratis ved køb over et bestemt beløb. Dette fremgår altid af hjemmesiden.

Afstemning af lagerbeholdning

Vi bestræber os selvfølgelig altid på at vise den korrekte lagerbeholdning, men i enkelte tilfælde kan der forekomme uoverensstemmelse mellem den viste lagerstatus og den faktiske lagerbeholdning. Dette skyldes, at ikke alle sider opdateres med samme interval, og du kan derfor opleve at blive afvist ved forsøg på køb. Dette sker dog sjældent.

Betaling

Der kan betales med følgende nordisk udstedte betalingskort: Dankort, VISA/Dankort, VISA, Eurocard/MasterCard og Visa Elektron. Der betales pt. ingen kortgebyr på hjemmesiden.

Pengene bliver reserveret på din konto ifm., at ordren lægges på wupti.com. Vi trækker dog først pengene på din konto, når varerne afsendes til den ønskede leveringsadresse. I forbindelse med delleverancer trækkes kun det beløb, der svarer til den faktiske leverance. Hvis det viser sig, at vi mod forventning ikke kan levere hele eller dele af din ordre, kommer du kun til at betale for den faktiske leverance. Fakturaen sendes via e-mail. Fakturaen indeholder ikke fortrolige oplysninger. det vil dog altid fremgå, at varerne er betalt med Dankort/kreditkort og af hvem. 

Sikkerhed ved betaling af køb foretaget på wupti.com

Ved betaling vil overførslen af dine kortinformationer og det aftalte købsbeløb ske i krypteret form via Bambora Danmark A/S. wupti.com gemmer ikke dine kortoplysninger. PBS har certificeret wupti.com til at anvende denne betalingsform, og det er derfor sikkert at betale med kreditkort.

Vi benytter kryptering, så dine informationer er beskyttet mod tredjepart. Vi kan aldrig komme til at trække mere end det beløb, du har accepteret ved din bestilling. Retsligt er du stillet således, at du kan få pengene tilbage, hvis:

•    Varen ikke leveres
•    Du benytter dig af din fortrydelsesret – se afsnittet nedenfor
•    Der hæves penge fra din konto, uden din forudgående accept

Levering

Der leveres kun til adresser i Jylland og til adresser på brofaste øer i Danmark (gælder dog ikke Enø) – dette vil fremgå, når du forsøger at gennemføre din bestilling. Du kan vælge at få dine bestilte varer leveret direkte til din privat- eller firmaadresse. Vær opmærksom på, at vejen til dit hus skal bestå af et kørefast og stabilt underlag.

Da vi benytter forskellige lagre rundt om i Danmark, kan din bestilling blive splittet op i flere delleveringer.
En bestilling kan ligeledes blive håndteret af forskellige fragtfirmaer, hvis der indgår forskellige varetyper. Uanset antallet af delleveringer vil leveringsomkostningen samlet set aldrig overstige det beløb, der fremgår af din bestilling.

Ved ordrer, der leveres af BFT Logistik vil levering være til kantsten eller hoveddør. Hvis du bor i hus, vil fragtmanden levere til din hoveddør i stueplan. Hvis du bor i etageejendom, vil der blive leveret til kantstenen dvs. døren til opgangen og ikke døren til din lejlighed. I visse tilfælde er det muligt at tilkøbe serviceydelser i forbindelse med leveringen.

Det er et krav, at du er på leveringsadressen i tidsrummet for levering. Er du ikke hjemme til at modtage din levering, kan der arrangeres en genlevering mod betaling af genleveringsomkostningerne.

Når varerne sendes afsted fra vores lager, modtager du en e-mail med en faktura for de afsendte varer. Kan vi ikke sende alle dine varer på samme tid, modtager du kun en faktura for de varer, der er afsendt. Evt. resterende varer på din bestilling vil du modtage faktura for, når de efterfølgende afsendes.

Leveringsomkostningerne varierer og afhænger bl.a. af varetype, vægt, leveringssted, leverandør m.v. De samlede leveringsomkostningerne vil fremgå, når du bestiller varer på wupti.com.

Send&Hent-Leveringer
Som udgangspunkt leveres din pakke til den valgte Send&Hent-boks. Hvis denne ikke er ledig til brug for leveringen, kan wupti.com vælge at indlevere pakken til en anden Send&Hent-boks. Du vil i så fald modtage information om det nye afhentningsted. wupti.com tilbyder udelukkende levering til Send&Hent-bokse, når denne leveringsform er valgt.

Send&Hent Oversize  
Af hensyn til vores medarbejderes sikkerhed og efterlevelse af gældende arbejdsmiljøregler har vi ikke mulighed for at tilbyde hjælp til løft af varen udenfor bygningen.

Storgods
Varer som legetårne, sand, grus, carporte, brænde, bigbags, fliser og lign., bliver leveret som storgods. Varerne bliver leveret som kantstenslevering, og der kræves ikke underskrift. Derfor behøver du ikke være hjemme på leveringsdagen. Fragtmanden læsser af på en passende placering. Ved leveringen kræves det, at vejen har kørefast underlag - ikke grus, brosten eller lignende, og at vejen er let fremkommelig for store lastbiler

Leveringstid

Leveringstiden afhænger af, om den bestilte vare er på lager og hvilken transportør, der er tilknyttet varen. Det vil altid fremgå på varens side, hvornår en given vare kan leveres.
 

Fortrydelse af køb og returnering

Fortrydelsesfrist

Ifølge forbrugeraftaleloven har du 14 dages fortrydelsesret efter modtagelsen af varen. Varer købt på wupti.com er dog omfattet af wupti’s forbedrede fortrydelsesret, sådan at du inden for 30 dage efter modtagelsen af varen kan fortryde dit køb.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 30 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Meddelelsen skal gives ved (kundeservice@wupti.com) eller ved at benytte standardfortrydelsesformular:

- Til [her indsættes den erhvervsdrivendes navn, fysiske adresse og i givet fald faxnummer og e-mailadresse af den erhvervsdrivende selv]:

- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

- Bestilt den (*)/modtaget den (*)

- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

- Dato

(*) Det ikke relevante udstreges

                                                                                                                      

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Returnering

Du skal returnere din vare til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Ønsker du at returnere en vare købt på wupti.com, har du to muligheder. Enten kan du henvende dig i dit nærmeste Bilka varehus eller føtex butik (dog ikke føtex FOOD) med varen, eller du kan fremsende varen til wupti.com. Hvis du har bestilt en stor vare, der er leveret med fragtmand, bedes du kontakte os, såfremt du ønsker at få varen afhentet. Se prisliste. 

Husk altid at medbringe eller medsende faktura ved henvendelse i et Bilka varehus eller føtex butik eller ved fremsendelse til wupti.com.

wupti.com’s returadresse er:

wupti.com

Gramham Bells Vej 22, port 40

8200 Århus N

Kontakt os her eller ring på telefon 8930 3900 for spørgsmål vedrørende returnering.

Vigtigt: Ordrer som er lagt før 31. marts 2020 kan IKKE returneres i føtex og Bilka varehuse. Du henvises til at sende varen retur jf. ovenstående anvisning.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Manglende original emballage kan udgøre en værdiforringelse, hvorfor varen bør returneres i original emballage.

 

Delvis fortrydelse

Wupti giver dig adgang til delvis at fortryde dit køb. Du skal hertil være opmærksom på, at hvis du har købt flere varer i én ordre, og ønsker at fortryde dele af ordren, refunderes leveringsomkostningerne ikke.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Bemærk: Du har ikke krav på tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved delvis fortrydelse af dit køb.

Ved ordrer, der alene indeholder varer fra én lagerlokation, refunderes leveringsomkostningerne kun ved returnering af hele ordren, idet omkostningerne er de samme uanset antallet af varer. 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Læs mere om fortrydelse og returnering under Kundeservice/hjælp eller gå til standardfortrydelsesformular.

 

Særlige returregler

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:                

  1. levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg
     
  2. levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
     
  3. levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen,
     
  4. levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på,
     
  5. levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med dit forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at du dermed mister din fortrydelsesret.

Reklamation - guide til defekte varer?

Du har 2 års reklamationsret fra modtagelsen af varen. Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler, der viser sig op til 2 år efter, at du modtog varen. 

Du kan enten få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Reklamation kan ske til servicecenteret i dit lokale Bilka varehus eller føtex butik (dog ikke føtex FOOD), hvor særligt uddannet personale er parat til at afhjælpe fejl og mangler. Du har ansvaret for backup af alt eksisterende materiale på indleverede produkter.

Kan personalet ikke afhjælpe fejlen, sendes varen til reparation hos et eksternt værksted. På udvalgte produkter vil du, mens dit produkt er til reparation, kunne låne et låneprodukt. Når du henvender dig i servicecentret, skal du blot medbringe varen og fakturaen, der gælder som din bon. Du kan også oprette en reklamationssag til wupti.com kundeservice her.

Vigtigt: Ordrer som er lagt før 31. marts 2020 kan IKKE returneres i føtex og Bilka varehuse. Du henvises til at sende varen retur.

Transportskader
Når du modtager dine varer, opfordrer vi til, at du kontrollerer pakken for eventuelle synlige skader. Er emballagen beskadiget eller har andre synlige tegn på defekt, skal du kvittere på fragtbrevet – med forbehold for eventuelle skader på indhold. Du kan også nægte at modtage varen. Kontakt hurtigst muligt kundeservice og meddel, at du har afvist varen.

Sådan håndterer du en defekt vare
Hvis du vil reklamere via wupti.com’s kundeservice, bedes du altid oplyse ordrenummer, produkttype og en kort beskrivelse af fejlen. Du vil herefter blive kontaktet for det videre forløb. Kontakt os her eller på telefon 8930 3900.

Klageadgang

Du har mulighed for at få behandlet en klage ved skriftlig henvendelse til kundeservice@wupti.com.

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan derudover indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus. Læs mere på www.naevneneshus.dk.  

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/consumers/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kundeservice@wupti.com.

 

Særligt om erhvervskunder - B2B

OPFORDRING TIL AT GØRE TILBUD
Tilbud på wupti.com er rettet mod privatkunder. I forhold til erhvervskunder er der alene tale om en opfordring til at gøre tilbud.  

Vi forbeholder os ret til at annullere en handel, hvis der er opgivet forkerte priser på hjemmesiden, da disse er automatisk beregnet. Ligeledes forbeholder wupti.com sig ret til at begrænse antallet af solgte enheder til særlig markedsført pris, da vi altid vil prioritere salg til private.

Mailen der modtages efter at en ordre er gennemført er således alene en kopi af indkøbskurven, og ikke wupti.com’s accept på at handlen gennemføres. I de tilfælde, hvor ordremængden ikke accepteres, vil køber blive kontaktet af kundesupport hurtigst muligt.
 

Ingen returret på varer solgt til erhvervskunder

Reklamation og mangler
Ved levering skal køber straks foretage en sådan undersøgelse af det solgte som ordentlig forretningsbrug kræver. Hvis køber vil påberåbe sig en mangel, skal køber straks give sælger besked. Såfremt køber har opdaget eller burde have opdaget manglen og ikke reklamerer som anført, kan køber ikke senere gøre manglen gældende. Sælger kan frit vælge at afhjælpe manglen eller foretage omlevering. Såfremt sælger anmoder derom, skal køber umiddelbart efter reklamationen, for købers regning og risiko, returnere den angivelige mangelfulde vare til sælger i original emballage. Sælger forbeholder sig ret til kun at modtage den angivelige defekte del.


Reklamationer på mangler og brækage forårsaget i erhvervsmæssige sammenhænge accepteres ikke.  


Immaterielle rettigheder
Enhver leverance af produkter sker med respekt af de pågældende producentens immaterielle rettigheder og sælger er uden ansvar af nogen art for købers handlinger i strid med disse rettigheder.

Ansvarsbegrænsning
Et erstatningskrav overfor sælger kan ikke overstige faktura beløbet for den solgte genstand, idet omfang andet ikke følger af dansk rets ufravigelige regler om produktansvar. Sælger fraskriver sig ethvert ansvar for tabt datamateriel. Dette gælder ydermere under indlevering af produkter til reparation. Køber har ansvaret for backup af alt eksisterende materiale på indleverede produkter

Ejendomsforbehold 
Sælger forbeholder sig ejendomsretten til leverede varer indtil hele købesummen inklusive leveringsomkostninger samt eventuelle renter og omkostninger er betalt fuldt ud. Køber forpligter sig til at holde leverancen forsikret og skadefri indtil hele købesummen er lagt.

Værneting

Købs- og leveringsbetingelser for wupti.com er underkastet dansk ret og enhver tvist mellem køberen og wupti.com, i anledning af køberens køb af varer fra wupti.com, skal afgøres ved retten i Århus.

 

Behandling af personoplysninger

Personoplysninger, som indtastes i forbindelse med køb på wupti.com, behandles af Salling Group og eventuelle eksterne samarbejdspartnere i overensstemmelse med gældende dansk ret. Du kan læse mere om vores behandlingen af dine personoplysninger i vores privatlivspolitik, som du kan finde her.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 30-03-2020