365 dages bytteservice - i butikkerne og på BR.dk
Ønskeliste
Din kurv

Handelsbetingelser og privatlivspolitik

Handelsbetingelser ved køb på BR.dk

Her kan du finde svar på de mest almindelige spørgsmål for, hvordan du handler på BR.dk samt via tablet i butikkerne ved enten kontant betaling i kasselinjen eller via Dankortbetaling. Finder du ikke svaret herunder, er du velkommen til at kontakte os. 

Ved din bestilling af varer på BR.dk eller tablet i butikkerne accepterer du nedenstående aftalevilkår. Hvis du handler erhvervsmæssigt, skal du være opmærksom på B2B vilkårene nedenfor. Du kan altid finde de gældende betingelser på denne side. Ud over vores betingelser henvises til dansk rets almindelige købe- og aftaleretlige regler, herunder reglerne om forbrugerkøb.

For køb af varer via Click&Collect-konceptet gælder en række specifikke vilkår, som fremgår af det særskilte afsnit nedenfor.

Generelle oplysninger

Salling Group A/S
CVR-nr. 35954716

Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

E-mailadresse: support@faetterbr.zendesk.com
Telefonnummer: 89 30 34 00

Priser og særlige tilbud

Alle priser er i danske kroner inklusiv moms og afgifter. Leveringsomkostningerne opkræves pr. pakke og varierer afhængigt af antal af varer, varetype, vægt og volumen. Leveringsomkostningerne beregnes og fremgår inden gennemførelsen af købet. Vi bestræber os på at pakke i så få antal pakker som muligt.

På udvalgte varer/kategorier er leveringen gratis ved køb over et bestemt beløb. Dette fremgår altid af hjemmesiden.

Priser på BR.dk
På hovedparten af BRs produkter er priserne identiske, uanset om du handler online på BR.dk eller i en af vores fysiske butikker. I nogle tilfælde kan du dog opleve, at priserne kan være forskellige. Dette skyldes, at vilkårene ikke er ens.

Prisfejl og mængdebegrænsning

Vi tager forbehold for forkert angivne priser, udsolgte varer, begrænsning af salgsantal, tastefejl, trykfejl og anden fejlskrift samt leveringssvigt. Vi er berettiget til at annullere din ordre som følge heraf, og du vil blive underrettet via e-mail.

Afstemning af lagerbeholdning

Når du handler på BR.dk, afstemmes lagerbeholdningen to gange: når produktet bliver lagt i kurven samt ved betaling af produktet. Vi bestræber os selvfølgelig altid på at vise den korrekte lagerbeholdning, men i enkelte tilfælde kan der forekomme uoverensstemmelse mellem den viste lagerstatus og den faktiske lagerbeholdning. Dette skyldes, at ikke alle sider opdateres med samme interval, og du kan derfor i sjældne tilfælde opleve at blive afvist ved forsøg på køb.

Betaling

Køb foretaget på BR.dk eller via dankortbetaling på tablet i butikkerne
Der kan betales med følgende nordisk udstedte betalingskort: Dankort, VISA/Dankort, VISA, Eurocard/MasterCard og Visa Elektron. Der betales pt. ingen kortgebyr på hjemmesiden.

Pengene bliver reserveret på din konto ifm., at ordren lægges på BR.dk. Vi trækker dog først pengene på din konto, når varerne afsendes til den ønskede leveringsadresse. I forbindelse med delleverancer trækkes kun det beløb, der svarer til den faktiske leverance. Hvis det viser sig, at vi mod forventning ikke kan levere hele eller dele af din ordre, kommer du kun til at betale for den faktiske leverance. Fakturaen sendes via e-mail. Fakturaen indeholder ikke følsomme oplysninger. Det vil dog altid fremgå, at varerne er betalt med Dankort/kreditkort og af hvem. 

Køb foretaget på tablet i varehusene via kontantbetaling i kasselinjen
Betaling sker ved kasselinjen, som der betales for øvrige varer i BR butikken. Når betaling er godkendt, modtager du en betalingsbekræftelse på e-mail. Bemærk at dette alene er en besked om, at ordren er betalt og at vi derfor går i gang med at behandle ordren. Det er din almindelige kassebon, der gælder som bevis for din betaling.

Sikkerhed ved betaling af køb foretaget på BR.dk eller via dankortbetaling på tablet i varehusene

Ved betaling vil overførslen af dine kortinformationer og det aftalte købsbeløb ske i krypteret form via Bambora Danmark A/S. BR.dk gemmer ikke dine oplysninger. PBS har certificeret BR.dk til at anvende denne betalingsform, og det er derfor sikkert at betale med kreditkort.

Vi benytter kryptering, så dine informationer er beskyttet mod tredjepart. Vi kan aldrig komme til at trække mere end det beløb, du har accepteret ved din bestilling. Retligt er du stillet således, at du kan få pengene tilbage hvis:

•    Varen ikke leveres
•    Du benytter dig af din fortrydelsesret – se afsnittet nedenfor
•    Der hæves penge fra din konto uden din forudgående accept

Personoplysninger

Personoplysninger, som indtastes i forbindelse med køb på BR.dk, behandles af Salling Group i overensstemmelse med vores gældende privatlivspolitik

 

Levering

Der leveres kun til adresser i Jylland og til adresser på brofaste øer i Danmark (gælder dog ikke Enø) – dette vil fremgå, når du forsøger at gennemføre din bestilling. Du kan vælge at få dine bestilte varer leveret direkte til din privat- eller firmaadresse. Vær opmærksom på, at vejen til dit hus skal bestå af et kørefast og stabilt underlag.

Da vi benytter forskellige lagre rundt om i Danmark, kan din bestilling blive splittet op i flere delleveringer.
En bestilling kan ligeledes blive håndteret af forskellige fragtfirmaer, hvis der indgår forskellige varetyper. Uanset antallet af delleveringer vil leveringsomkostningen samlet set aldrig overstige det beløb, der fremgår af din bestilling.

Ved ordrer, der leveres af BFT Logistik vil levering være til kantsten eller hoveddør. Hvis du bor i hus, vil fragtmanden levere til din hoveddør i stueplan. Hvis du bor i etageejendom, vil der blive leveret til kantstenen dvs. døren til opgangen og ikke døren til din lejlighed. I visse tilfælde er det muligt at tilkøbe serviceydelser i forbindelse med leveringen.

Det er et krav, at du er på leveringsadressen i tidsrummet for levering. Er du ikke hjemme til at modtage din levering, kan der arrangeres en genlevering mod betaling af genleveringsomkostningerne.

Når varerne sendes afsted fra vores lager, modtager du en e-mail med en faktura for de afsendte varer. Kan vi ikke sende alle dine varer på samme tid, modtager du kun en faktura for de varer, der er afsendt. Evt. resterende varer på din bestilling vil du modtage faktura for, når de efterfølgende afsendes.

Leveringsomkostningerne varierer og afhænger bl.a. af varetype, vægt, leveringssted, leverandør m.v. De samlede leveringsomkostningerne vil fremgå, når du bestiller varer på BR.dk

Send&Hent-leveringer

Som udgangspunkt leveres din pakke til den valgte Send&Hent-boks. Hvis denne ikke er ledig til brug for leveringen, kan BR vælge at indlevere pakken til en anden Send&Hent-boks, butikkens kundeservice eller pakkeshop. Du vil i så fald modtage information om det nye afhentningssted. Når du har placeret en ordre med Send&Hent, er det ikke muligt at skifte til en anden leveringsform.

Send&Hent Oversize  
Af hensyn til vores medarbejderes sikkerhed og efterlevelse af gældende arbejdsmiljøregler har vi ikke mulighed for at tilbyde hjælp til løft af varen udenfor bygningen.

Storgods
Varer som legetårne og lign., bliver leveret som storgods. Varerne bliver leveret som kantstenslevering, og der kræves ikke underskrift. Derfor behøver du ikke være hjemme på leveringsdagen. Fragtmanden læsser af på en passende placering. Ved leveringen kræves det, at vejen har kørefast underlag - ikke grus, brosten eller lignende, og at vejen er let fremkommelig for store lastbiler. 

Click&Collect

Vi opkræver et Click&Collect-gebyr på 29 kr. for ordrer, der bestilles på br.dk til afhentning i en af BR’s butikker. Læs mere om Click&Collect i afsnittet nedenfor.

 

Leveringstid

Leveringstiden afhænger af, om den bestilte vare er på lager og hvilken transportør, der er tilknyttet varen. Det vil altid fremgå på varens side, hvornår en given vare kan leveres.
 

Click&Collect

Du kan bestille dine varer på br.dk og vælge at afhente din ordre i en af BR’s butikker.

 

Vi opkræver et Click&Collect-gebyr på 29 kr. Ved afhentning af din ordre, modtager du en faktura, og vi gennemfører betalingen af ordrens pris samt gebyret.

 

Du kan afhente ordren efter ordren er klarmeldt, hvilket forventeligt er indenfor 2 timer efter ordreafgivelsen, og senest indtil varehusets lukketid den efterfølgende dag. Du modtager en mail/SMS, når din ordre er klar til afhentning. Afhentes ordren ikke indenfor det seneste afhentningstidspunkt og på det angivne afhentningssted, vil ordren blive annulleret, og du vil ikke blive opkrævet noget beløb.  

 

Ved afhentning af din ordre skal du medbringe din ordrebekræftelse, som du enten kan printe eller vise den modtagne e-mail eller SMS.

 

Du kan læse mere om Click&Collect på: https://www.br.dk/kundeservice/tilbud-og-nyt-fra-br/clickncollect/?gclid=EAIaIQobChMIqKa6xbeS8wIVHkaRBR0pXwQtEAAYASAAEgKbDfD_BwE&gclsrc=aw.ds

 

Fortrydelse af køb og returnering

Fortrydelsesfrist

Varer købt på BR.dk og via tablet i varehusene er omfattet af BR’s fortrydelsesret regnet fra tidspunktet for modtagelsen af varen. Du skal altid have din kvittering klar som dokumentation for købet.

Varer, der er uåbnede og er i original emballage, er omfattet af en 365 dages fortrydelsesret. Dette gælder kun, såfremt varen er uåbnet og i original emballage. Hvis varen derimod er åbnet men ubrugt, har køber en almindelig 14 dages returret.

Består varen af flere partier eller dele, udløber den almindelige fortrydelsesfrist 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb under den almindelige fortrydelsesret. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Meddelelsen skal gives ved support@faetterbr.zendesk.com eller ved at benytte følgende standardfortrydelsesformular:

Til [her indsættes den erhvervsdrivendes navn, fysiske adresse og i givet fald faxnummer og e-mail-adresse af den erhvervsdrivende selv]:

- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

- Bestilt den (*)/modtaget den (*)

- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

- Dato

(*) Det ikke relevante udstreges

 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. 

Returnering

Du skal returnere din vare til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb under den almindelige fortrydelsesret. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Ønsker du at returnere en vare købt på BR.dk eller via tablet i butikkerne, har du to muligheder. Enten kan du henvende dig i din nærmeste BR butik med varen, eller du kan fremsende varen til BR.dk.

Husk altid at medbringe eller medsende faktura ved henvendelse i en BR butik eller ved fremsendelse til BR.dk.

BR.dk’s returadresse er:

BR.dk

Graham Bells Vej 22, port 40

8200 Aarhus N

Kontakt os her eller ring på telefon 89 30 34 00 for spørgsmål vedrørende returnering. 

Varens stand, når du sender den retur

Ønsker du at returnere varen under den almindelige fortrydelsesret, og har du åbnet eller afprøvet varen, hæfter du for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Manglende original emballage kan udgøre en værdiforringelse, hvorfor varen bør returneres i original emballage.

Ønsker du at returnere varen under den udvidede fortrydelsesret, skal varen, du returnerer, være uåbnet og i original emballage.

Delvis fortrydelse

BR giver dig adgang til delvis at fortryde dit køb. Du skal hertil være opmærksom på, at hvis du har købt flere varer i én ordre og ønsker at fortryde dele af ordren, refunderes leveringsomkostningerne ikke. 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Bemærk: Du har ikke krav på tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved delvis fortrydelse af dit køb.

Ved ordrer, der alene indeholder varer fra én lagerlokation, refunderes leveringsomkostningerne kun ved returnering af hele ordren, idet omkostningerne er de samme uanset antallet af varer.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. 

Læs mere om fortrydelse og returnering under www.br.dk/kundeservice

Særlige returregler

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

                                                                                                                     

1.     levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg

3.     Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

4.     Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen, 

5.     Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på,

6.     Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med dit forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at du dermed mister din fortrydelsesret.

Reklamation - guide til defekte varer?

Du har 2 års reklamationsret fra modtagelsen af varen. Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler, der viser sig op til 2 år efter, at du modtog varen. 

Du kan efter købeloven enten få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Reklamation kan ske i din BR butik, hvor særligt uddannet personale er parat til at afhjælpe fejl og mangler. Du har ansvaret for backup af alt eksisterende materiale på indleverede produkter.

Kan personalet ikke afhjælpe fejlen, sendes varen til reparation hos et eksternt værksted. På udvalgte produkter vil du, mens dit produkt er til reparation, kunne låne et låneprodukt. Når du henvender dig i servicecentret skal blot medbringe varen og fakturaen, der gælder som din bon.

Transportskader
Når du modtager dine varer, opfordrer vi til, at du kontrollerer pakken for eventuelle synlige skader. Er emballagen beskadiget eller har andre synlige tegn på defekt, skal du kvittere på fragtbrevet – med forbehold for eventuelle skader på indhold. Du kan også nægte at modtage varen. Kontakt hurtigst muligt kundeservice og meddel, at du har afvist varen.

Sådan håndterer du en defekt vare
Hvis du vil reklamere via BR.dk kundeservice, bedes du altid oplyse ordrenummer, produkttype og en kort beskrivelse af fejlen. Du vil herefter blive kontaktet for det videre forløb. Kontakt os support@faetterbr.zendesk.com eller på telefon 89 30 34 00.

Værneting

Købs- og leveringsbetingelser for BR.dk er underkastet dansk ret og enhver tvist mellem køberen og BR.dk, i anledning af køberens køb af varer fra BR.dk, skal afgøres ved retten i Aarhus.

Klageadgang

Du har mulighed for at få behandlet en klage ved skriftlig henvendelse til support@faetterbr.zendesk.com.

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan derudover indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus. Læs mere på www.naevneneshus.dk.  

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse support@faetterbr.zendesk.com

 

Særligt om erhvervskunder - B2B

OPFORDRING TIL AT GØRE TILBUD
Tilbud på BR.dk og tablet i butikkerne er rettet mod privatkunder. I forhold til erhvervskunder er der alene tale om en opfordring til at gøre tilbud, som vi ikke er forpligtede til at acceptere.  Vi forbeholder os ret til at annullere en handel, hvis der er opgivet forkerte priser på hjemmesiden, da disse er automatisk beregnet. Ligeledes forbeholder BR.dk sig ret til at begrænse antallet af solgte enheder til særlig markedsført pris, da vi altid vil prioritere salg til private.

Mailen der modtages efter at en ordre er gennemført er således alene en kopi af indkøbskurven, og ikke BR.dk's accept på at handlen gennemføres. I de tilfælde, hvor ordremængden ikke accepteres, vil køber blive kontaktet af kundesupport hurtigst muligt.
 

Ingen returret på varer solgt til erhvervskunder

Reklamation og mangler
Ved levering skal køber straks foretage en sådan undersøgelse af det solgte som ordentlig forretningsbrug kræver. Hvis køber vil påberåbe sig en mangel, skal køber straks give sælger besked. Såfremt køber har opdaget eller burde have opdaget manglen og ikke reklamerer som anført, kan køber ikke senere gøre manglen gældende. Sælger kan frit vælge at afhjælpe manglen eller foretage omlevering. Såfremt sælger anmoder derom, skal køber umiddelbart efter reklamationen, for købers regning og risiko, returnere den angivelige mangelfulde vare til sælger i original emballage. Sælger forbeholder sig ret til kun at modtage den angivelige defekte del.
Reklamationer på mangler og brækage forårsaget i erhvervsmæssige sammenhænge accepteres ikke.  


Immaterielle rettigheder
Enhver leverance af produkter sker med respekt af Salling Groups og de pågældende producenters immaterielle rettigheder og sælger er uden ansvar af nogen art for købers handlinger i strid med disse rettigheder.

Ansvarsbegrænsning
Et erstatningskrav overfor sælger kan ikke overstige faktura beløbet for den solgte genstand, idet omfang andet ikke følger af dansk rets ufravigelige regler om produktansvar. Sælger fraskriver sig ethvert ansvar for tabt datamateriel. Dette gælder ydermere under indlevering af produkter til reparation. Køber har ansvaret for backup af alt eksisterende materiale på indleverede produkter.

Ejendomsforbehold 
Sælger forbeholder sig ejendomsretten til leverede varer indtil hele købesummen inklusive leveringsomkostninger samt eventuelle renter og omkostninger er betalt fuldt ud. Køber forpligter sig til at holde leverancen forsikret og skadefri indtil hele købesummen er lagt.

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 1. marts 2022.