Fri fragt på alle ordrer over 599 kr

0

Salgs- og leveringsbetingelser

1. Generelt

1.1. Denne hjemmeside (”Hjemmesiden”) ejes og drives af TOP-TOY A/S, CVR-nr. 10 83 92 38, Delta Park 37, 2665 Vallensbæk Strand (”TOP-TOY”).

1.2. Disse salgs- og leveringsbetingelser (”Betingelserne”) finder anvendelse på samtlige køb, reservationer og/eller ordrer, som foretages/afgives via Hjemmesiden (samlet benævnt ”Ordre”).

1.3. For at afgive en Ordre skal du være fyldt 18 år, være privatkunde og, i de tilfælde, hvor det er påkrævet, anvende en gyldig betalingsform.

1.4. Din Ordre behandles på grundlag af de oplysninger, som du har afgivet, og det er derfor vigtigt, at du sikrer dig, at de afgivne oplysninger er korrekte.

1.5. Levering af din Ordre er betinget af, at vi har varerne på lager, og din Ordre er først bekræftet, når du modtager en ordrebekræftelse. Ved større Ordrer kan det være nødvendigt at dele din Ordre op i flere forsendelser, og i så fald vil du modtage flere ordrebekræftelser.

1.6. Vi tager forbehold for udsolgte varer. Hvis vi ikke har varerne på lager, kan du klikke på ”Find i butik” for at se, om varerne findes i en fysisk butik.

1.7. TOP-TOY forbeholder sig retten til at annullere en bekræftet Ordre, hvis vi har mistanke om, at din Ordre er blevet afgivet med henblik på bedrageri, i forbindelse med en lovovertrædelse eller andre ulovlige aktiviteter, i ond tro eller på anden måde i strid med Betingelserne.

2. Priser og betaling

2.1. Priser

2.1.1. Samtlige priser er inklusive moms og andre lovpligtige skatter og afgifter, men eksklusive betalingsgebyrer, levering og emballage. Vi forbeholder os ret til at ændre priserne uden varsel.

2.2. Leveringsomkostninger

Click & Collect (levering til butik) DKK 0,00

GLS eller Post Danmark Pakkeshop DKK 29,00

Levering på arbejdsadresse DKK 39,00

Levering på hjemmeadresse DKK 49,00

2.3. Betalingsformer

2.3.1. TOP-TOY tager imod følgende former for betaling: Dankort, VISA, VISA ELECTRON, MASTER CARD og MAESTRO. Vi tager ikke imod udenlandske betalingskort.

2.3.2. Ved brug af betalingskort vil du blive pålagt et gebyr, som afhænger af typen af dit betalingskort og det samlede ordrebeløb. Du får oplyst størrelsen af gebyret, inden du gennemfører din Ordre.

2.3.3. Reservationer på dit betalingskort for ikke-gennemførte køb skal slettes manuelt, og der må derfor påregnes en kortere ekspeditionstid.

2.4. Tidspunkt for gennemførelse af betaling

2.4.1. Betaling for lagerførte varer gennemføres, så snart din Ordre er afsendt. Betaling for ikke-lagerførte varer gennemføres, når vi påbegynder ekspeditionen af din Ordre. Hvis din Ordre leveres ad flere omgange, vil betalingen blive tilsvarende opdelt. I sådanne tilfælde bliver du kun påkrævet gebyr for den valgte leveringsmåde én gang, og kun såfremt du har valgt en betalingsmåde, der kræver betaling.

3. Levering

3.1. Vi leverer til Danmark gennem en af vores distributører.

3.2. Leveringstid

3.2.1. Standardlevering tager 2-3 arbejdsdage fra afsendelsen af din Ordre.

3.2.2. Leveringstiden afhænger af den valgte leveringsmåde samt leveringsadressen. Bemærk, at leveringstiden kan blive forlænget på grund af dårlige vejrforhold samt i forbindelse med julen. Kontakt vores kundeservice, hvis du har spørgsmål vedrørende den forlængede leveringstid.

3.3. Følg din Ordre

3.3.1. Du modtager et track & trace-nummer, når din Ordre er blevet afsendt af vores distributører. Hvis din Ordre leveres ad flere omgange, modtager du et track & trace-nummer for hver enkelt leverance. Oplysninger om din Ordre er tilgængelige, så snart distributøren har scannet din Ordre, hvilket kan tage op til 24 timer.   3.4. Modtagelse af din Ordre

3.4.1. Click & Collect (levering til butik)

3.4.1.1. Hvis du afhenter din Ordre i en butik, skal du forevise et gyldigt ID-kort samt din ordrebekræftelse eller adviseringsmail.

3.4.1.2. Du kan vælge at give fuldmagt til, at en anden person afhenter din Ordre. I så fald skal du oplyse det fulde navn, telefonnummer og e-mailadresse på den person, som du har givet fuldmagt til. Du kan afgive disse oplysninger, når du afgiver din Ordre eller senere i skriftlig form. Den person, som du har givet fuldmagt til, skal forevise et gyldigt ID-kort samt ordrebekræftelsen eller adviseringsmailen.

3.4.2. Afhentning i pakkeshop

3.4.2.1. Hvis du afhenter din Ordre i en pakkeshop, skal du forevise et gyldigt ID-kort samt din adviseringsmail eller -sms. Din Ordre leveres til den pakkeshop, som du har angivet. Du skal kvittere for modtagelsen. Det er kun dig, der kan afhente Ordren.

3.4.3. Levering på hjemme- eller arbejdsadresse

3.4.3.1. Ved levering af din Ordre til din hjemme- eller arbejdsadresse skal der kvitteres for modtagelsen af dig eller en person, som du har givet fuldmagt til.

3.5. Gyldigt ID-kort

3.5.1. Som gyldigt ID-kort accepterer vi kørekort, pas og andre ID-kort med foto, som er udstedt af en national myndighed.

3.6. Undersøgelse af din Ordre

3.6.1. Så snart du har kvitteret for modtagelsen af din Ordre, overgår risikoen for indholdet til dig. Vi anbefaler derfor, at du undersøger pakken, inden du kvitterer for modtagelsen. Du bedes afvise pakken, hvis den ser ud til at være beskadiget.

3.6.2. Hvis du modtager en forkert eller fejlbehæftet Ordre, bedes du kontakte vores kundeservice.

3.7. Forsinket levering

3.7.1. I tilfælde af forsinket levering kan du have ret til at annullere din Ordre. Kontakt vores kundeservice, hvis du har brug for yderligere hjælp.

3.8. Manglende levering

3.8.1. Kontakt vores kundeservice, hvis du ikke modtager din Ordre. Den manglende Ordre meldes til vores distributører, og det må derfor påregnes, at behandlingen kan tage op til 10 arbejdsdage. Hvis vi ikke kan finde Ordren, vil du få tilbudt at få ordrebeløbet retur eller få genleveret din Ordre, såfremt lager haves.

4. Lovbestemt reklamationsret

4.1. Du har en lovbestemt reklamationsret, som dækker fejlbehæftede varer. Hvis din vare er behæftet med fejl, kan du reklamere herfor i en af vores butikker eller returnere varen ved hjælp af retursedlen. Du skal kontakte os, så snart du konstaterer, at varen er fejlbehæftet, da du ellers risikerer at miste din reklamationsret. Reklamationsretten omfatter ikke fejl, som skyldes almindelig slitage, voldsom leg eller forkert brug. Du kan læse mere om den lovbestemte reklamationsret på forbrugereuropa.dk.

5. Fortrydelses- og returret

5.1. Lovbestemt fortrydelsesret

5.1.1. Du har ret til at fortryde dit køb uden begrundelse inden 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har givet fuldmagt, får varen i fysisk besiddelse. Hvis din Ordre leveres ad flere omgange, løber fristen fra det tidspunkt, hvor den sidste del af Ordren leveres.

5.1.2. Hvis du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret, skal du give os skriftlig besked herom. Du kan benytte den standardblanket, som du har modtaget sammen med din Ordre, og som du også finder her.

5.1.3. Hvis du har valgt en leveringsmåde, såsom levering til en pakkeshop eller en lignende leveringsmåde, hvor du selv afhenter varer, og du ikke afhenter din Ordre inden for en tidsfrist på 14 dage, erklærer du dig indforstået med, at vi anser en sådan manglende afhentning som annullering fra din side, samt at vi som følge deraf igangsætter en tilbagebetaling til dig.

5.1.4. Hvis din Ordre returneres til os uden videre, erklærer du dig indforstået med, at vi anser dette for annullering fra din side.

5.1.5. TOP-TOY påtager sig intet ansvar for returnerede varer, som ikke er blevet købt via Hjemmesiden.

5.1.6. Tilbagebetalt beløb

5.1.6.1. Ved annullering får du ordrebeløbet retur for de varer, som du har returneret, med fradrag af en eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes, at de er blevet behandlet på en måde, som ligger ud over, hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, kvalitet og funktionalitet.

5.1.6.2. Hvis du returnerer varer ved hjælp af vores returseddel, betaler TOP-TOY returomkostningerne for almindelige varer (porto/fragt). Hvis du ikke benytter vores returseddel, skal du selv betale returomkostningerne.

5.1.6.3. Vi kan tilbageholde pengene, indtil vi har modtaget varerne, eller indtil du har dokumenteret, at varerne er blevet returneret.

5.1.7. Undtagelser fra fortrydelsesretten

5.1.7.1. Hvis du bryder emballagen på personlige plejeprodukter eller lignende produkter, såsom makeup, tandbørster, tandpasta, bandager, shampoo, sæbe, hårspray og tatoveringer, bortfalder din fortrydelsesret.

5.1.7.2. Hvis du bryder plomberingen på elektronikprodukter, såsom lyd- og billedoptagelser, software, CD’er, film, spil, konsoller og lignende produkter, bortfalder din fortrydelsesret.

5.2. Returret

5.2.1. Ud over ovennævnte lovbestemte fortrydelsesret tilbyder TOP-TOY desuden en returret på 365 dage, som løber fra det tidspunkt, hvor du modtager din Ordre. For at benytte denne returret og få refunderet ordrebeløbet, skal varerne returneres i original emballage samt være i ubrugt stand. Du skal desuden benytte TOP-TOYs returseddel.

5.3. Fra hvilket tidspunkt kan fortrydelses- eller returretten benyttes?

5.3.1. Du kan benytte dig af din fortrydelses- eller returret, så snart du har modtaget din Ordre. Det betyder, at du ikke kan annullere din Ordre fra det tidspunkt, hvor du klikker på ”Betal” og modtager din ordrebekræftelse pr. e-mail, og indtil du modtager din Ordre.

5.4. Sådan returnerer du din Ordre

5.4.1. Du kan returnere din Ordre til en af vores butikker eller med posten.

5.4.2. Hvis du returnerer din Ordre til en butik, skal du medbringe den returseddel, som du har modtaget sammen med Ordren, samt ordrebekræftelsen.

5.4.3. Hvis du returnerer din Ordre med posten, skal du benytte den returseddel, som du modtog sammen med Ordren.

5.4.4. Returnering trin for trin:

  • Pak returvarerne på forsvarlig vis i en kasse
  • Fjern returmærkaten med vores adresse og stregkode fra retursedlen og sæt den fast på kassen
  • Udfyld retursedlen
  • Læg retursedlen i kassen
  • Returner varerne ved at sende dem med posten eller returnere dem til afhentningsstedet
  • Returadresse: BR, Falkoner Alle 21, 2000 Frederiksberg

5.4.5. Oplysninger vedrørende tilbagebetaling

5.4.5.1. Når vi har modtaget og ekspederet din returnerede Ordre, får du tilbagebetalt det pågældende beløb. Vi bestræber os på at gennemføre tilbagebetaling inden for tre dage efter, at vi har modtaget den returnerede Ordre, men vi beder dig påregne yderligere 5-10 ekspeditionsdage. Ekspeditionstiden afhænger af din bank eller kortudsteder.

5.4.5.2. Hvis du har fået nyt betalingskort, siden du afgav din Ordre, bedes du kontakte vores kundeservice, inden du returnerer varerne.

6. Persondatapolitik

6.1. Når du afgiver din Ordre, indsamler og behandler vi personoplysninger om dig, herunder navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer, delvise betalingsoplysninger, IP-adresse, ordrehistorik samt oplysninger om eventuelle returvarer og reklamationer (samlet benævnt ”Personoplysninger”).

6.2. Vi indsamler dine Personoplysninger for at kunne ekspedere din Ordre, levere de heri beskrevne ydelser samt opfylde de relevante lovgivningsmæssige krav, herunder reklamationsret og regnskabsmæssige krav.

6.3. TOP-TOY er dataansvarlig i forbindelse med en sådan behandling. TOP-TOY kan bemyndige og anvende eksterne databehandlere og andre selskaber i TOP-TOY-koncernen til at behandle Personoplysninger på vores vegne med henblik på opfyldelse af det formål, som er beskrevet i Betingelserne. Vi sørger altid for, at sådanne databehandlere har gennemført de tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger, som er nødvendige for at forhindre, at behandlingen af Personoplysninger sker i strid med gældende lovgivning. Hvis en ekstern databehandler er etableret i et usikkert tredjeland, sikrer vi, at der er gennemført hensigtsmæssige sikkerhedsforanstaltninger til beskyttelse af personoplysninger, før den pågældende databehandler får lov til at behandle Personoplysninger.

6.4. Dine Personoplysninger behandles fortroligt af TOP-TOY og selskabets autoriserede tredjeparter. Vi videregiver ikke Personoplysninger til andre tredjeparter, medmindre du har givet din bemyndigelse hertil, eller en sådan bemyndigelse følger af gældende lovgivning.

6.5. Vi opbevarer Personoplysninger, så længe det er nødvendigt for at opfylde ovennævnte formål.

6.6. Du har altid ret til at få indsigt i de Personoplysninger, som vi opbevarer om dig. Der vil blive opkrævet et gebyr, hvis du fremsætter anmodning herom mere end to gange hvert år. Du har endvidere ret til at få Personoplysninger rettet og/eller slettet eller begrænset i det omfang, det er tilladt i henhold til gældende lovgivning. Du har ligeledes ret til at gøre indsigelse mod behandlingen samt ret til dataoverførsel.

6.7. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage. En sådan tilbagetrækning påvirker ikke lovligheden af en behandling, som er baseret på det samtykke, som du har givet før tilbagetrækningen.

6.8. Hvis du ønsker at gøre en af disse rettigheder gældende, bedes du kontakte vores kundeservice.

6.9. Du har ret til at indgive en klage over vores behandling af dine Personoplysninger til den relevante tilsynsmyndighed. I Danmark kan du kontakte Datatilsynet.

7. Konfliktløsning

7.1. Du kan klage over en vare eller en ydelse, som du har købt hos os, ved at indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby via forbrug.dk.

7.2. Du kan ligeledes indsende en klage via EU-Kommissionens klageportal. Du kan indsende din klage her: http://ec.europa.eu/odr. Hvis du ønsker at klage, bedes du sende din klage via vores e-mailadresse kundeservice@br.dk.

Vi bruger cookies Accepter Læs mere